Jest 1 267 961 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Zdjęcia w galeriach.

>>>>>> Narew leniwa... >>>>>>

poniedziałek, 22 grudnia 2008 22:56
Z pozoru wydaje się leniwą rzeką, choć lubi zaskakiwać na wiosnę. Kiedyś, daaawno teeemu zatopiła pół Tuska i odtąd miasto nosi nazwę Pułtusk. ;)
Byliśmy na Narwią dwa razy. Za pierwszym razem w Pułtusku, za drugim bliżej Serocka, w okolicy wsi Łacha. Jest tam ośrodek z drewnianymi domkami. Wyjątkowo tani i sympatyczny poza toaletami.... jakby czas zatrzymał się w miejscu. Dla wielbicieli wczasów w PRLu.
A to jest zdjęcie z 8 sierpnia o 8:08. W końcu nie dałam go na digartowy konkurs, ale daję tu.
Reszta zdjęć w albumie NAREW

>>>> Brok i wiatraki >>>>

środa, 26 listopada 2008 23:44
Niemałym zaskoczeniem okazał się dla mnie wjazd do Broku. Przywitaly nas wiatraki. Piękne i ogromne, widoczne jeszcze z mostu na rzece Bug.
Wiatraki są w okolicy bardzo popularne, sporo osób wstawia je sobie do ogródków.
W Broku, prócz kościoła zwiedziliśmy też ruiny zamku biskupiego (chyba) a Tomi nawet próbował na niego wejść (na pewno).
Wszystkie zdjęcia w albumie BROK I WIATRAKI

>>>> Kurpie Białe - pejzaże >>>>

wtorek, 25 listopada 2008 1:49
Architektura architekturą, ale Kurpie to przede wszystkim pola, pola, pola, łąki, łąki, łąki i laaaaaassss.... a przy tym czy na tym pierwszym zdjęciu to nie sławne miejsce gdzie biegają Teletubisie?
Zapraszam do nowego albumu KURPIE BIAŁE - PEJZAŻE

>>>> Chata Kurpiowska >>>>

sobota, 15 listopada 2008 23:31
Właściwie po to pojechalam na Kurpie Białe. Obejrzeć drewniane chaty. Niestety okazało się, że nie spokaliśmy ich tak dużo jak się spodziewałam. A i stan ich budził wątpliwości. Zwłaszcza to, że były kryte eternitem a okna nierzadko były wymienione na PVC... ale nie żałuję, przy okazji odkryłam całkiem bliski rejon na weekendowe wypady.
Na zdjęciu chata z miejscowości Porządzie
Prócz tego chaty są z miejscowosci Bartodzieje, Brańszczyk, Dąbrowa, Długosiodło, Jaszczułty, Nowe Wielątki, Nowy Lubiel, Obryte, Pniewo, Przetycz Folwark i Włościa, Sadykierz, Sokołowo Włościańskie, Trzcianka, Udrzyn, Udrzynek, Zambski Kościelne oraz z Mazowsze, na południowym brzegu Bugu z Kamieńczyka oraz wsi Rażny.
Wszystkie zdjęcia w albumie CHATA KURPIOWSKA
A to poszczególne elemeny wyróżniającą chatę kurpiowską

Zdjęcie przewodnika "Puszcze Kamieniecka i Biała" Lechosława Herza.

Przy okazji wielkie podziękowania dla wujka Tomiego zza Miedzy za pożyczenie i jeszcze raz przepraszam,że nie udało się go uchronić przed zalaniem podczas burzy mimo grubej okładki i foliowej siatki :/

>>> Kurpie Białe - kościoły ceglane >>>

sobota, 08 listopada 2008 23:58
Jeden renesansowy w Broku, reszta neogotycka. Długosiodło, Pniewo, Popowo Kościelne. Na zdjęciu ten z Długosiodła oraz wnętrze kościoła w Pniewie.

Prócz tego dorzuciam dwa kościoły spoza Kurpi, z południowej strony Bugu. Kamieńczyk i Sadowne.

Wszystkie zdjecia w albumie KURPIE BIAŁE - KOŚCIOŁY CEGLANE

> Kurpie Białe - kościoły neoklasycystyczne >

niedziela, 02 listopada 2008 1:26
Trudne słowo. Gdyby nie google to bym chyba nie napisała poprawnie ;)
Kolej na białą elegancję tynku. Po drodze spotkaliśmy tylko kilka, w miejscowościach Brańszczyk, Obryte, Zambski Kościelne i Zatory. Do albumu wrzuciłam też Wyszków i przykościelne kapliczki.
Na zdjęciu cudowny kościół w Zambskach Kościelnych, kiedyś remontowany... ale przydałoby się go odświeżyć...
A wnętrze jeszcze piękniejsze..
Wszytskie zdjęcia w albumie:

>>> Kurpie Białe - kościoły drewniane >>>

niedziela, 26 października 2008 23:44
Spodziewałam się ich więcej, a wyszło tylko pięć. Ale za to jakich! Chyba więcej będzie na Podlasiu. Może kiedyś? :)
Na zdjęciu Sanktuarium w miejscowości Porządzie. Dobrze,że nie Po(r)żądliwie :)
Kościoły z miejscowościACH Barcice, Sokołowo Włościańskie, Nowy Lubiel, Porządzie, sADYKIERZ ORAZ kapliczka w Zarzetce w albumie

>>>> Bug i Puszcza Kamieniecka >>>>

czwartek, 11 września 2008 23:26
Wyprawę na Kurpie Białe rozpoczęliśmy od zwiedzena doliny Bugu. Skoro już byliśmy w okolicy, grzechem byłoby nie zobaczyć Wyszkowa, ujścia rzeki Liwiec i Puszczy Kamienieckiej. W Wyszkowie był do zwiedzenia właściwie tylko kościół, więc dorzucę go do innego albumu. Dziś będzie o rzece.

Bug jest dziką rzeką, wylewającą na wiosnę. Dlatego na jego południowym brzegu nic się nie buduje. Po horyzont pola i łąki. Tylko we fragmencie porośnięty jest sosnowym lasem (część na skarpie). Tam też sporo jest osiedli domków letniskowych (pół królestwa za taki domek, serio). Jadąc w kierunku Liwca, małej rzeczki wpadającej do Bugu trafiliśmy na budującą się obwodnicę Wyszkowa, której nie było na mapie. Budowę trzeba było objechać. Po drodze zgubiliśmy szlak, na dodatek był upał.Szczegółową relację z tego dnia można przeczytać we WPISIE na bikestats.
Wracając do Liwca - przy ujściu do Bugu jest bardzo płytki, można się swobodnie kąpać. Kiedyś zwiedzimy go osobno.

Kilka kilometrów dalej złapała nas burza i zmoczyła doszczętnie. Schliśmy na leśnej polance. Był to skraj Puszczy Kamienieckiej. Cudowny zapach lasu.

Na wysokości miejscowości letniskowej Wywłoka skręciliśmy z rowerowego szlaku w kierunku Bugu i dalej jechaliśmy wzdłuż wału przeciwpowodziowego oglądając przepiękne łąkowe pejzaże.

W międzyczasie dojechał do nas wujek To Mi zza miedzy i wieczorem rozbiliśmy Maniot na kupie mrowisk blisko zakola Bugu. Następnego dnia ja i Finito moczyliśmy kostki a To Mi kąpał się w całości. Ryzykant, Bug jest bardzo niebezpieczny pod tym względem. Lepiej kapać się w Liwcu. Zdecydowanie.
Wszystkie zdjęcia Bugu, Liwca i kilka z Puszczy Kamienieckiej w albumie BUG

Zdjęcia w galeriach.

Klknij w Pajacyka

niedziela, 24 września 2017

Tylu a tylu tu było...:  260 883

3grosze o mnie...

To ta w kapeluszu. Dla niektórych jej poczynania mogą się wydawać przejawem lenistwa...dla mnie są zaś efektem wytężonej pracy umysłowej...
Marzy mi się mały domek na działce lub projekty architektury socjalnej...
egocentryczna, enigmatyczna, emulsyjna ;-)

Zapis fotograficzny podróży po Polsce. Moje osobiste spojrzenie na to,co teraz wśród polskich turystów uważane jest za mniej atrakcyjne od Tunezji.

Szatelita

Locations of visitors to this page