Jest 1 253 550 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Zdjęcia w galeriach.

>>> Skansen kolejowy w Nasielsku >>>

czwartek, 03 lutego 2011 23:02

Tuż obok stacji w Nasielsku, na bocznicy, odstawione są stare wagony i piękna żółta lokomotywa. Byłam tam rowerowo na jesieni. Warto odwiedzić i przejść się po okolicy, wrażenia niezapomniane.

Zwłaszcza, że nie tylko pociągi można tam spotkać, ale też inne zabytki okołokolejowe :)

Więcej w albumie NASIELSK

>>>>> Skansen w Sierpcu >>>>>

piątek, 12 listopada 2010 12:38

Obowiązkowe miejsce do odwiedzenia dla każdego mieszkańca Mazowsza, a może i Polski? Na ogromnym terenie znajduje się rekonstrukcja mazowieckiej wsi ze wszelkimi detalami, wiatrak, młyn, mostek i kościół. Jest nawet karczma i dwór dziedzica :) Niestety obsługa to "panie na krzesełkach" i poza wydeklamowaną wiedzą encyklopedyczną nie można się od nich wiele dowiedzieć. Niestety nie są też ubrane/ubrani w stroje z epoki.

Więcej w albumie na picasie.

>>>>>> Dwór Szaniawskich >>>>>>

czwartek, 04 listopada 2010 21:42

Dwór Szaniawskich nad Zalewem Zegrzyńskim od dawna nie istnieje. Ostały się po nim tylko ruiny piwnic, schody, brama i fundamenty budynków gospodarczych. Ale ktoś pomyślał i jet też pamiątkowy kamień, tablice informacyjne ze starymi zdjęciami, ławeczka. Gdyby tak każda gmina dbała w ten sposób o "ważne" miejsca...

Jerzy Szaniawski był dla mnie zawsze ważną personą, bo kiedyś uwielbiałam jego opowiadania o profesorze Tutce i mam sentyment do dziś.

Reszta zdjęć w albumie ZEGRZE I OKOLICA

>>> Radziejowice i okolice >>>

piątek, 09 lipca 2010 15:08
Okolica Żyrardowa, Mszczonowa i Radziejowic jest bogata po względem architektonicznym. Najsławniejszym obiektem jest park w Radziejowicach i odbudowany pałac wraz z dworem i czworakami. Ciekawy jest też kościół.
Na terenie parku przy czworakach znajduje się Arka Wilkonia, kieyś wystawiana w Zachęcie. Tu jej duużo lepiej!
Na południe od Żyrardowa nadal znajują się złoża Rudy Darniowej, z której wytapiano miecze... które przyczyniły się do upadku Cesarstwa Rzymskiego (tak tak!). Można je poznać po "czerwonych strumieniach"
Okolica bogata też w ruiny i ruderki. A to chałupka...
A to ruiny pałacu/dworu Raczyńskich...
A to ruiny młyna na rzece Okrzeszy.
Więcej zdjęć w albumie RADZIEJOWICE I OKOLICE

>>> Na północny zachód od Żyrardowa >>>

wtorek, 25 maja 2010 16:38
Do ciekawszych obiektów tej okolicy można doliczyć glinianki po nieistniejącej dziś cegielni na zachód od Wiskitek, dziś teren rekreacyjny...
Babski Borek koło Babskich Bud z jeziorkiem
Kościół w Kurdwanowie wyglądający jak łemkowska cerkiewka...
Dworek Lucy z Rancza czyli Sokule
i bardzo dużo mrowisk na południe od Miedniewic ;)
Reszta zdjęć z tej okolicy w albumie Wiskitki,Guzów,Miedwienice

>>>> Fabryka pod Sochaczewem >>>>

wtorek, 27 kwietnia 2010 14:10
Sochaczew to miasto znane głównie za sprawą (muzeum) kolejki wąskotorowej. Dziś odsłona industrialna jego okolicy, mniej znana. Właściwie na rubieżach Sochaczewa, w pobliskim Chodakowie, ale ze względu na sąsiedztwo wrzucam do ziemi sochaczewskiej. Jest to stara fabryka włókien chemicznych Chemitex (kiedyś fabryka przędzy i tkanin sztucznych "Chodaków" SA). Szkoda, że miejscowe władze nie uważają tych budynków za cenne, wiele z nich spokojnie można by przerobić na lofty, a resztę na centrum handlowe.
Niestety hale fabryczne są sukcesywnie wyburzane, nie zdąrzylimy kilku obejrzeć... były już tylko koparki odgruzowujące okolicę... ale nic to, zawsze parę widoków. Niestety pogoda na jesieni była żadna... ale akurat klimatom przemysłowym to nie przeszkadza. Więcej zdjęć po kliknieciu w fotkę z kominem. ;)

>>>>>> Fort Cybulice >>>>>>

niedziela, 14 marca 2010 22:05
Siódmy fort Twierdzy Modlińskiej. Odwiedzony zimą w towarzystwie Wallsona i Tomiego. Odwiedziliśmy też pobliski poligon, ale tylko na chwilę. I tak nic nie było widć spod śniegu ;) Większość zdjęć zrobił To Mi, resztę ja. Klikać w zdjęcie.

>>> Bolimowski Park Krajobrazowy >>

wtorek, 02 lutego 2010 0:15
Mauzoleum żołnierzy niemieckich znajduje się w miejcowości Joachimów Mogiły. Leżą tutaj polegli żołnierze z I wojny światowej, kiedy to po raz pierwszy użyto broni chemicznej, wskutek czego zginęły tysiące żołnierzy rosyjskich. W 1990 roku pochowano tutaj 2566 żołnierzy niemieckich, któych ekshumowano z Powązek. Więcej można poczytać na stronie PTTK i Opencaching.

Cmentarz odwiedziliśmy na początku grudnia. Nie było zbyt ciepło,ale dało jeszcze radę jeździć na rowerze. Okolica Bolimowskiego Parku jest bardzo malownicza, nawet późną jesienią czy zimą. Wybieram się tam wiosną, by zobaczyć jak natura budzi się do życia. W obrębie BPK jest wiele atrakcji turystycznych, które bywały już na blogu. I pewnie będą jeszcze. Część jest w osobnych albumach, np.dot. rzeki RAWKI lub okolica wokół RADZIWIŁŁOWA

Oraz Cmentarz w wydaniu wujkowym z sierpnia 2007

>>>>>> Dolina Rawki >>>>>

poniedziałek, 18 stycznia 2010 20:16
Rawka toleniwie płynąca rzeczka na pograniczu Mazowsza i ziemi Łódzkiej (na mojej prywatnej mapie Polski, nie pamiętam gdzie dokłądnie przebiega ganica,ale niedaleko). Wzdłuż niej mieszka dużo bobrów,choć żadnegonie spotkałam. Ale o bobrach napiszę kiedy indziej. Dziś o ciekawych obiektach na Rawce. Pzy okazji akcji GTWb pisałam kiedyś o moście kolejowym.
A dziś przedstawiam zabytkowy drewniany młyn, na północ od mostu. By go zobaczyć trzeba wysiąść na stacji Skieniewice-Rawka i trochę cofnać sięw kierunku Warszawy idać asfltową drogą. Młyn znajduje się przy jednym z rozwidleń Rawki.
Więcej zdjęć w albumie RAWKA

>>>>> Rowery zza Buga >>>>>

wtorek, 15 września 2009 15:12
Mały przerywnik przed kolejną częścią wakacyjnej wyprawy w góry. Otóż rowerowaliśmy z Adasiem na podlaskiej części Mazowsza, lub jak wolą inni na mazowieckiej części Podlasia. Do Małkinii dojechaliśmy pociągiem, a potem gnaliśmy po Nadbużańskim Parku Krajobrazowym
Obiad zjedliśmy w Ciechanowcu, ale przedtem odwiedziliśmy skansen położony w parku wokół pałacu. Jak zwykle urzekł mnie wiatrak ;)
Nocowaliśmy u zbiegu Nurca i Pełchówki. W ostatniej chwili przenieśliśmy namioty w bardziej malownicze miejsce (wcześniej byliśmy tylko przy Nurcu).
Następnego dnia odwiedziliśmy Drohiczyn...
I Górę Grabarkę.
Więcej zdjęć w albumie ROWERY ZZA BUGA

>>>>>> Liw i okoliczne wsie >>>>>>

środa, 12 sierpnia 2009 21:55
Wybraliśmy się w lipcu z Magdą i Tomim pociągiem do Siedlec, ale wysiedliśmy w Mrozach, choć mrozu nie było ;) Celem była rzeczułka Liwiec oraz zamek w Liwie(a może Liwiu). Zanim tam dojechaliśmy zwiedziliśmy sporo mazowieckiej wsi i zabytkowych drewnianych chat.
Nasza trasa wiodła przez MROZY, KAŁUSZYN, WITY, DALBOGI, CIERPIĘTA, WIERZBNO (gdzie nie było metra), SOBOŃ, KRYPY i uciekając burzy wreszcie LIW. Zamek robi wrażenie, a zarazem dziwnie wygląda.... z doklejonym dworem.
Po zwiedzeniu wystawy w miejscowym Muzeum udaliśmy się rozlewiskiem Liwca na południe.
Po drodze okazało się,że ktoś podpalił trawy i ToMi wykonał telefon do odpowiednich służb.Ciekawe czy ugasiły.My nie czekaliśmy, tylko ścigając się z bocianami pomknęliśmy dalej do GRODZISKa, gdzie znajduje się...Grodzisko ;)
Po obejściu grodziska dookoła(trochę to trwało) goniliśmy burze przez WYSZKÓW, OSZCZERZE, DALKÓW DAĆBOGI, PROSZEW, KOPCIE, STARĄ I NOWĄ SUCHĄ... w Starej Suchej zabawiliśmy dłużej w skansenie.
Dalej były CHOJECZKI SYBILAKI(kto wymyśla te nazwy?), CZARNOWĄŻ, POLAKI i dobrnęliśmy do miejscowości KOTUŃ, gdzie w ostatniej chwili nabyliśmy podwieczorek w delikateach i zalegliśmy na łąwce.
Przedtem znaleźliśmy jakiś piaszczysty kawałek lasu,który chyba jednak nie jest wydmą.
Robiło się ciemno i zimno. Pociąg się nieco spóźnił i bardzo późnym wieczorem, nieco przemarznięci (przynajmniej ja) wróciliśmy do domków.

Relację na gorąco z tej wyprawy można poczytać U MNIE na bajktatsach
oraz na bajkstatsach WUJKA TOMIEGO

>>>>> Międzyborów i okolica >>>>>

poniedziałek, 27 lipca 2009 0:07
Po drodze do Żyrardowa jadąc pociągiem mija się niepozorną stacyjkę w MIĘDZYBOROWIE.
Można jednak wysiąść i zwiedzić okoliczne piachy i lasy... oraz samotne spalone ruderki...
Albo też można pojechać na południe, do Starych Bud w poszukiwaniu drewnianych domków i uroczych przydrożnych kapliczek.

>>> Żyrardowska "Praga", park i fabryka >>>

niedziela, 12 lipca 2009 12:14
Tym razem nie jeździliśmy tylko po centrum ŻYRARDOWA, ale zapuścilimy się do zakazanego osiedla zwanego żyrardowską "Pragą". Głównie za sprawą specyficznego klimatu, tak jakby czas się zatrzymał.
Potem przez park podjechaliśmy do Bielnika, fabryki lniarskiej (z warszawskim akcentem) i sklepem z wyrobami z lnu.
I oczywiście musiała być w planie jakaś ruinka dla lavinki, ale oczywiście fabryczna.
A o samym Żyrardowie w skrócie można poczytać w OBIEŻYŚWIACIE.

Apdejt: Byłabym zapomniała,że u wujka Tomiego są też relacje z Żyrka: PIERWSZA i DRUGA.

>>>> Wyspy Świderskie - piknik rowerowy >>>>

czwartek, 09 lipca 2009 20:31
Odbył się dawno temu, bo na początku maja, ale dopiero teraz wrzucam relację. Jechaliśmy "powiedzmy" od mostu Siekierkowskiego na południe wałem lub drogą wzdłuż wału. Wygodna trasa do Góry Kalwarii, my jednak dojechaliśmy do rezerwatu Wyspy Świderskie. Przedtem jednak minął nas pociag.
A nad Wisłą były takie oto widoki. Co ciekawe widać stamtąd na horyzoncie pylony mostu Siekierkowskiego.
Po drodze do Konstancina, bo tamtędy wracaliśmy, jeszcze przy wale minęliśmy "baobab".
Wszystkie plenerowe zdjęcia są w albumie PIKNIK ROWEROWY
A zdjecia rowerzystów od TEGO miejsca.

>>>>> Fort Bema >>>>>

poniedziałek, 22 czerwca 2009 23:48
Za Wikipedią: "Fort Bema, a właściwie fort Fort P (Parysów) powstał w latach 1886-1890 w ramach budowy drugiego (wewnętrznego) pierścienia fortów twierdzy Warszawa. 31 stycznia 1909 roku wydano rozkaz likwidacji Twierdzy, niemniej wysadzono jedynie poternę i prochownię u styku prawego barku i czoła. Nazwa Parysów pochodzi od wsi Parysów położonej na północ od fortu (do 1939r. przy granicy Warszawy) - współcześnie jest to okolica ulicy Gen. Maczka, przedłużenia ul. Powązkowskiej. W 1921 Fort Parysów otrzymał nazwę Fort Bema (stąd nazwa dzielnicy Bemowo) i w latach 1924-1939 mieściła się tu wytwórnia amunicji nr 1. W okresie II wojny światowej były tu niemieckie magazyny wojskowe. Także po wojnie Wojsko Polskie zajęło fort. W latach 80. XX wieku fort przekazano Wojskowemu Klubowi Sportowemu Legia Warszawa."
Klikać w zdjęcie by obejrzeć więcej.
Był to jeden z punktów odwiedzonych podczas bardzo ciekawego dnia w maju.

>>>>> Majówka nad Zegrzem >>>>>

piątek, 15 maja 2009 20:37
W tym roku pogoda dopisała, łikęd świąteczny majowy stał się przyczyną wielu podmiejskich wycieczek. Z goldenlajnową grupką i namówionym bratem Finiem lavinka pojechała nad Zegrze najłatwiejszą trasą, bo z Dworca Gdańskiego na most także Gdański i za skrzyzowaniem wielopoziomowym myk w bok do bocznicy kolejowej. Z niej dość łatwo przebiliśmy się nad KANAŁ ŻERAŃSKI, który przywitał nas mostem pięknym, bo stalowym. Mam słabość do kratownic ;)
Nad samym Zegrzem okazało się,że Dawidowi poszłą dętka (jakaś seria dętek na moich wycieczkach) i czekał nas przymuswy dłuższy postój. Wybraliśmy bliższą plażę i nabyliśmy coś do jedzenia. Ja dwa gofry i frytki. Przy okazji ogladaliśmy panów szalejących na skuterze wodnym, żaglówki i mercedesa, któy omal nie został zwodowany razem z jachtem ;)
Panom się zresztą oberwało, bo chwilę potem wpadki obaj do wody i na dodatek podpłnynęła do nich straż woda jakaś.
Podczas postoju wymyśliliśmy z grubsza ciąg dalszy wycieczki. Stanęło na moich ukochanych bunkrach, ale o tym później.
Najpierw szlakiem rowerowym objechaliśmy ZALEW ZEGRZYŃSKI od wschodu i zalegliśmy u ujścia małej rzeczki. Widok mieliśmy na wysepkę i ciekawe stateczki.
Po wylegwaniu na plaży trzeba było się zbierać. Mała przerwa na lody, picie i zwiedzanie toalety - i kierunek na Fort pod Białobrzegami-dokładniej Fort Beniaminów. . Na miejscu okazało się,że jest w rękach prywanych,ale nie dość pilnie strzezony. Z Dawidem poszliśmy nieco pofocić. Więcej zdjęć od TEGO miejsca.
Więcej na temat fortfykacji mazowieckich można obejrzeć na WIKIPEDII.
Wracaliśmy dookoła po jakihś zapomnianych drogach Mazowsza do mostu nnad Kanałem Zegrzyńskim i dalej po trasie do Dworca Gdańskiego i metrem do domku na kolację :)

>>>>>> Wiosenny Modlin >>>>>>

niedziela, 10 maja 2009 14:03
Po raz kolejny postanowiliśmy się wybrać do Twierdzy w Modlinie, niemożliwe zwiedzć całą podczas jednej wycieczki. Pierwszy raz byłam tam rowerowo na początku czerwca zeszego roku. Tym razem byliśmy tam w kwietniu, jak tylko zrobiła się pogoda. Rano wiało i ziab był straszejn Dawid jechał w czapce, ja w nausznikach, Tomi w kapturze. Pote na zmianę robilo się ciepło i zimno, przebierałam się kilkanaście razy.
Jechaliśmy z mostu Gdańskiego, dalej wzdłuż Jagiellońskiej na Białołękę i dalej już wałem. Tam zrobiliśmy większy postój w rezerwacie nadwiślańskim, Kępy Kiełpińskie czy coś. Takie krzaki jeszcze tylko  w Polsce zostały, Europejczycy nie wierzą,że tu nie ma betonu... z braku funduszy ;)
I trafiła się łódka. Rezerwat jest na przeciwko pola golfowego, łatwo trafić.
W samym Modlinie zabawiliśmy z Tomim do późnego popołudnia, Dawid niestety musiał wcześniej ruszć do domku.
W międzyczasie Tomi wszedł na komin. Nudził się biedactwo.
Wracałam wieczorem przez Łomianki a Tomi do Żyrardowa przez Kampinos. Po drodze zahaczyliśmy o Kazuń, by sfocić urokliwy kościółek. Nie wracałam pociągem dlatego,że dworzec modliński był w remoncie.
Co ciekawe znaleźliśmy miejsce w Modlnie skąd można podziwiać panoramę... Warszawy!

Klikać w zdjęcie by obejrzeć większe.

>>>>> Podzyradowski standarcik >>>>

piątek, 10 kwietnia 2009 22:10
Marcowa wycieczka pod wiatr w celu między innymi topienia Marzanny,ale i odiedzenia starych śmieci w Guzowie i Miedwienicach. Dokładna trasa tutaj. Trochę zmodyfikowana o dom poprawczy w Oryszewie i Jesionkę, gdzie uciekł nam pociag. Zdarza się nawet zawodowcom ;)
Zaczęliśmy od ŻYRARDOWA (jak tylko dojechaliśmy z Warszawy) ale tylko przez chwilke, potem były Wiskitki i problem z dętką,dlatego zabawiliśmy tam dłużej.
Potem topienie Marzanny... i dom poprawczy w Oryszewie.
i Park z Pałacem w Guzowie
A potem już Sanktuarium w Miedwienicach
I wiadukt nad autostradą w budowie
I Myk d stacji w Jesionce.
W związku z uciekniętym pociągem podjechaliśmy jedną stację w kierunku Warszawy,ale przedtem odwiedziliśmy krzyż na miejscu pochówku żołnierzy z wojny. Wracaliśmy w dobrych nastrojach do Warszawy, w przedziale bagażowym towarzyszył nam skuter :)

Wszystkie zdjęcia w albumie WISKITKI, GUZÓW, MIEDWIENICE itd.

A to relacja wujka Tomiego z tej wyprawy

>>>>>> Bunkry w Janówku >>>>>>

sobota, 17 stycznia 2009 17:11
Nareszcie udało mi się wgrać zdjecia z wycieczki do bunków w Janówku. Na wyprawie wbrew pozorom nie było wujka Tomiego, za to był głodny Finio. Zabieranie głodnego Finito ze sobą na wycieczkę było błędem taktycznym. Ale to szczegół i nauczka przy okazji. Bunkry w okolicy były 4. Jeden z nich był całkowicie niedostępny (no,może pieszo ale rowerami bez szans). Dookoła były działki miłośników, a miłość swą okazywali wyrzucajac na jego teren śmieci. Bez komentarza.
Ale do rzeczy.
Pierwszy bunkier znaleźliśmy ukryty w lesie. Trochę jak w dżungli. Był zupełnie zniszczony, ale za to malowniczo obrośnięty bujną roślinnością. Nieopodal było też porządnie zakomarzone jeziorko.
Następnie przejechaliśmy na drugą stronę torów by odwiedzić piękny ceglany fort z czasów I wojny Światowej. Jedno ze starych umocnien twierdzy w Modlinie. Dzień się kończył, trzeba tam będzie jeszcze raz przyjechać i pozwiedzać na spokojnie.
Potem próbowaliśmy się dostać do fortu z "miłośnikami". Nie udało się,więc pojechaliśmy do ostatniego, betonowego bunkra, w którym ktoś zrobił sobie magazyn opon. Dostałam się doń od tyłu, przez chaszcze(jak to ja). Fociłam z ukrycia, bo byli tam jacyś ludzie a nie byłam pewna czy cywilizowani i wolałam nie ryzykować.
Wszystkie zdjęcia można obejrzeć w albumie JANÓWEK

>>>>>> Pułtusk pod wiatr >>>>>>

poniedziałek, 29 września 2008 21:31
W pewnym momencie naszej wędrówki po Kurpiach Białych okazało się, że wiatr stał sie na tyle silny i porwisty,że spychał nas z drogi. Jazda rowerem w tych warunkach okazała się zbyt ryzykowna i postanowiliśmy dojechać do większej miejscowości. Pułtusk znajdował się najbliżej i jak się okazało był to bardzo trafny wybór. Poza najdłuższym rynkiem w Polsce (i chyba najbrzydszym przy okazji z powodu zamienienia go w parking!) jest tu sporo atrakcji dla weekendowego turysty. Jest choćby zamek otoczony parkiem....
i bajeczna ilość pięknych kościołów, m.in. Kolegiata z taką oto dzwonnicą...
Jest także Zaginione Miasto, wyspa na której znajdował się fragment Pułtuska... kiedyś miasto zapadło się i utonęło w Narwii. Nie odbudowano go, a na wyspie do dziś jest puste zielone pole, ogródki działkowe i ujęcie wody pitnej. No i jest wał przeciwpowodziowy,który chroni dziś tę wyspę przed zalaniem...
A właśnie, zapomniałam dodać,że starówka Pułtuska znajduje się na wyspach! Tak, nie inaczej, zupełnie jak Wenecja. Co prawda nie widziałam gondoli, ale parę łódek kanałach się znalazło...
Na wszystkie zdjecia zapraszam do albumu PUŁTUSK

Zdjęcia w galeriach.

Klknij w Pajacyka

czwartek, 22 czerwca 2017

Tylu a tylu tu było...:  256 910

3grosze o mnie...

To ta w kapeluszu. Dla niektórych jej poczynania mogą się wydawać przejawem lenistwa...dla mnie są zaś efektem wytężonej pracy umysłowej...
Marzy mi się mały domek na działce lub projekty architektury socjalnej...
egocentryczna, enigmatyczna, emulsyjna ;-)

Zapis fotograficzny podróży po Polsce. Moje osobiste spojrzenie na to,co teraz wśród polskich turystów uważane jest za mniej atrakcyjne od Tunezji.

Szatelita

Locations of visitors to this page